מבט של אהבה

העיניים הן חלון לנשמה הן אומרות ללא מילים יותר ממה שאנחנו מתכוונים לעיתים לומר. על עיניים ורגשות במאמר שלפניכם
 

כשהיינו ילדים נהגנו לשחק במשחק בהייה בעיניים זמן רב ככל האפשר מבלי לצחקק, זה לא קל. 
יש משהו בקשר עין ממושך שגורם לנו להרגיש פגיעים וחשופים, תחושה שכשאדם אחר מסתכל לתוך העיניים שלנו, הוא חודר למחשבות ולרגשות שלנו. מבט משתהה של אדם אהוב יכול לעורר בנו פרץ של אושר, מבט ממושך של אדם זר יכול לגרום לאי נוחות. מה יש בקשר עין שמשפיע עלינו כל כך?

לא לחינם נאמר שהעיניים הן החלון לנשמה, אנחנו יכולים להעמיד פנים ,אבל העיניים לא יודעות לשקר. אנחנו לומדים הרבה על אדם רק מלהביט בעיניו וזו יכולת שטבועה בנו מלידה. במשך הזמן, אנו לומדים את ההבדל בין קשר עין שגורם ללב לרפרף לבין קשר עין שגורם לנו להתכווץ. אוקסיטוצין הידוע גם בשם "הורמון האהבה" ממלא חלק גדול בכך. זהו חומר כימי שגורם להרגשה טובה ומשתחרר כאשר אנחנו מרגישים קשורים או קרובים למישהו, גם מבחינה רגשית וגם מבחינה פיזית. הכימיקל משתחרר במהלך חיבוק חם או התאהבות ומרחיב את האישונים.
 

 
 
למעשה, התרחבות והתכווצות האישונים הם סממן פזיולוגי לרגש.

תקופת הרנסנס הצבעונית התאפיינה בין השאר, באידיאל היופי שבא לידי ביטוי באישונים מורחבים.
נשים רבות השתמשו בטיפות מיוחדות, על מנת להרחיב את אישוניהן ולהיחשב יפות ומושכות יותר.
נשים איטלקיות השתמשו בצמח המפריש חומר, שבכוחו להרחיב את האישונים. לימים הפרח נקרא "בלה דונה", כלומר אישה יפה באיטלקית. הציירת המקסיקנית פרידה קאלו, גילתה כי בעלה הצייר, דייגו ריברה, מנהל רומן מאחורי גבה עם אחותה, הודות לפורטרט בו ריברה צייר את אחותה עם אישונים מורחבים. גם סוחרים נהגו לבחון את רצון הקונה ומידת התלהבותו מהמוצר לפי תגובת אישוניו.

מאמר שהתפרסם לאחרונה, ציין כי אוקסיטוצין, אותו הורמון האהבה" הוא הסיבה שאנחנו נוטים לשמור על קשר עין ממושך עם הקרובים והיקרים לנו. התבוננות בעיניים חשובה ביותר עבור זוגות שמתחילים קשר חדש או מנסים להחיות קשר ישן. שכן, מבט אחד עמוק והדדי, יכול להצית רגשות אהבה בין בני הזוג.
בעבר, נהגו בחורים להשתמש בקריצת עיניים כאקט של חיזור. מעניין לגלות כי העין הדומיננטית היא זו הנשארת פקוחה בקריצה.

מרכז הגמול של המוח מופעל כאשר אדם יוצר קשר עין עם אדם יפה תואר. כלומר, לא רק שאנחנו אוהבים להסתכל על אנשים אטרקטיביים אלא שזה גם גורם לנו להרגיש טוב יותר כאשר הם יוצרים איתנו קשר עין.ככלל, כשאנו מביטים באובייקט, קל וחומר באדם, אותו אנו אוהבים ורוצים, העיניים שלנו הופכות מבריקות ונוצצות יותר. רבים משתמשים בטיפות עיניים, על מנת להחזיר את הלחות ואת הניצוץ הזה, שכולנו אוהבים לגלות…
 
אז אם גם אתם  רוצים להראות בעיניים שאתם באמת אוהבים, ולא רק בחג האהבה,
היכנסו והצטיידו בטיפות לחות לעיניים, שתחזרנה  את הברק ויוכיחו שהאהבה לא רק באוויר אלא גם במבט.
כתובתנו: קרן היסוד 2, רעננה
טלפון: 09-7426263
clinic@clc-optic.com
 
 
דילוג לתוכן