עשרת הדברות לשמירת משקפי השמש שלך

אין דבר מרגיז יותר, מלגלות כי משקפי השמש האהובים עליך ביותר נשרטו, נשברו או כבר לא ברי שימוש. באקלים הישראלי ובמיוחד בקיץ, משקפי השמש הם כבר לא בגדר המלצה, כי אם בבחינת שימוש חובה. איך שומרים עליהם? הפרטים במאמר הבא.
 

אין דבר מרגיז יותר, מלגלות כי משקפי השמש האהובים עליך ביותר נשרטו, נשברו או כבר לא ברי שימוש.
באקלים הישראלי ובמיוחד בקיץ, משקפי השמש הם כבר לא בגדר המלצה, כי אם בבחינת שימוש חובה.
אז כדי להאריך את חיי משקפי השמש שלך, ריכזנו עבורך עשרה טיפים:

שניים הם יותר מאחד : על מנת לשמור על המסגרת, בהרכבה ובהורדת המשקפיים, 
נשתמש בשתי ידיים ולא ביד אחת. באופן הזה נשמור על תקינות המסגרת שלא תתעקם. כדאי להימנע מלהניח את המשקפיים על הראש, שכן הראשרחב יותר ממסגרת הפנים ובאופן הזה הוא מרחיב את המסגרת.

הכה את המומחה: קרה והמסגרת התעקמה, אל תנסו ליישר אותם לבד. אל תתעצלו ופנו לחנות האופטיקה הקרובה, שיישרו לכם אותם מבלי לשבור אותם חלילה.

חיזוקים: במשך הזמן, המסגרת נחלשת והברגים מתרופפים. מומלץ להגיע מידי פעם לחנות אופטיקה לחזק את הברגים וליישר את המסגרת. לא נעים להישאר עם חלקי מסגרת ביד, כי בורג אחד פשוט התרופף ונפל.

המראה הנקי: אנו ממליצים להשתמש בספריי מיוחד, שניתן לרכוש בכל חנות אופטיקה. הספריי לא רק מסיר שומנים ומבריק את העדשה, יש בו חומר פעיל, בעל שכבת הגנה על העדשה, העוזר להאריך את אורך חייה באופן נקי וללא שריטות.

אבק דרכים: רוכבי השטח והאתגרים למיניהם נתקלים לא פעם בהצטברות של חול אבק ושומן על המשקפיים. אנו ממליצים להימנע מלנקות את המשקפיים ולשרוט אותם בגרגירי החול. אנו בהחלט ממליצים לשטוף את המשקפיים במים קרים וסבון נוזלי ולייבש אותם בעזרת מטלית רכה. באופן הזה כל הלכלוך יצא כל משקפיים ניתנים לניקוי באופן הזה. חשוב להקפיד לשטוף את המשקפיים במים קרים בלבד ולא במים חמים, הפוגעים בציפוי העדשה.


משקפי השמש הם לשמש: אוהבים את הים והבריכה? נהדר! משקפי השמש שלכם פחות. כשאתם נכנסים לרחוץ בים או בבריכה , הקפידו להשאיר את המשקפיים בחוץ.
המלח והכלור פוגעים בעדשה.
 

אין כמו בבית: כשאתם לא משתמשים במשקפיים, השאירו אותם בנרתיק, 
ועדיף להשתמש בנרתיק קשיח ולא גמיש, שלא ממש מגן עליהם. הימנעו מלזרוק את המשקפיים ללא נרתיק לתוך התיק. מפתחות, קופסה של מסטיקים או אפילו אבזם של הארנק – יש בכוחם לשרוט את העדשה ולעקם את המסגרת.

מי נשאר ברכב? כולנו יודעים כי בימי הקיץ החמים רכב סגור הופך למלכודת לוהטת. יש להימנע מלהשאיר את משקפי השמש, שיכולים להיפגע, הן בעדשות והן במסגרת. משקפיים עם ציפוי המונח סנוורים והשתקפות ייהרס במגע עם חום גבוה. הדבר תקף גם לציפוי נגד שריטות. אם גוון העדשות הפך למט, זהו סימן שהמשקפיים התחממו יתר על המידה.

לא משחק ילדים: גם אם ילדיכם בוכה וממש רוצה את משקפי השמש שלכם, אל תתפתו ברגע של חולשה לתת לו אותם להירגע. קיימים היום דגמים מקסימים צבעוניים וזולים במיוחד לילדים, העמידים מפני שריטות, לעיסות וכל אפשרות להרס המשקפיים.

Ladies  & Gentlemen: היו עדינים עם משקפי השמש שלכם. אל תנגבו 
אותם באמצעות החולצה שלכם. גרגיר חול קטן שנתפס בבד ישרוט לכם את
העדשות. בדי החולצות והבגדים שלנו עשויים ברובם מסיסים מחוספסים, וגם אם
החולצה הרגע יצאה מכביסה, היא עדיין יכולה לשרוט את העדשות.
אנו ממליצים להשתמש במטליות מיקרופייבר, ללא סיבים. את המטליות
הללו ניתן לכבס והן מומלצות גם למשקפי ראיה. מטליות כאלו ניתן למצוא בכל חנות אופטיקה.
 
ברשותנו מכשור אולטרה סוניק לניקוי יסודי של המשקפים,
החודר למרווח בין העדשות למסגרת. שרות חינם שינתן לך בכל ביקור אצלנו. 
היכנסו עוד היום אלינו לאופטיקה CLC,
דילוג לתוכן