קל עם מולטיפוקל

עדשות מולטיפוקל הן אחת ההמצאות המוצלחות בתחום שיפור הראייה ובכך בשיפור איכות החיים. הכל על עדשות אלו, במאמר המלא
 

מהן עדשות מולטיפוקל?
עדשות מולטיפוקל הן אחת ההמצאות המוצלחות  בתחום שיפור הראייה ובכך בשיפור
 
איכות החיים. הפירוש המילולי של מולטיפוקל הוא "רב מוקדי". עדשות מולטיפוקל הן למעשה, עדשות בעלות מספר מוקדים. באמצעותן ניתן לראות למרחקים שונים מבלי להחליף משקפיים שונים ומאפשרות נוחות מירבית. עדשות מולטיפוקל בנויות באופן, שבחלקן  העליון נמצא איזור המאפשר ראיה למרחק, באזור המרכזי ניתן לראות למרחק ביניים, כמו  שימוש במחשב, ובחלק התחתון נמצא האזור למרחקים קרובים, כגון קריאה.

מתאים לי?
משקפי מולטיפוקל מתאימים לאנשים הנעזרים ביותר מזוג משקפיים אחד. ברוב המקרים, מדובר באנשים מעל גיל 40, בו עדשת העין מאבדת את גמישותה ואינה מסוגלת לבצע מיקוד לקרוב ולכן, הם זקוקים למשקפיים שונים למרחקים שונים.
משקפי מולטיפוקל נחשבים היום לפופולאריים ביותר. מיליוני אנשים ברחבי העולם נהנים משימוש קל ונוח, ללא צורף ב
החלפת מספר זוגות משקפיים ובכך, משפרים את איכות חייהם בצורה משמעותית. לכן,כשאדם נדרש להשתמש בשניים ואף שלושה זוגות משקפיים וחווה קשיים בהתנהלות היום יומית הנעוצים בהפרעת ראייה, ניתן בהחלט לשקול החלפה למשקפי מולטיפוקל.

בדיקת ראיה ואבחון:
בדיוק כמו בהתאמת זוגות משקפים רגילים, התאמת משקפי מולטיפוקל מתחילה בבדיקת ראיה מקצועית. את בדיקת הראיה יבצע אופטומטריסט, המומחה באיתור כל סוגי הליקויים הנפוצים, הניתנים לפיתרון באמצעות הרכבת משקפיים. בדיקת הראיה והאבחון בהתאמת משקפי מולטיפוקל, היא בדיקה מורכבת יותר מאשר בדיקת ראיה לתיקון של קוצר או רוחק ראיה בלבד. הסיבה לכך היא, כי במהלך הבדיקה יש צורך להתאים כמה מוקדים של ראיה שיאפשרו למשתמש איכות ראיה טובה גם מקרוב וגם מרחוק.
חשוב מאוד שהאופטומטריסט יבדוק עם המטופל, האם התנסה בעבר במשקפי מולטיפוקל, או שמא זו הפעם הראשונה שהוא משתמש במשקפיים כאלה.
 
 
 
 
 על מנת שההתאמה תהיה מוצלחת, חשוב להסביר באריכות לכל מטופל שמתנסה בעדשות הללו לראשונה, את מבנה העדשה (שהסברנו לעיל)  כדי שגם בדיקת ההתאמה וגם השימוש בהמשך יהיה נכון וכן, להסביר את תקופת ההסתגלות שלעיתים יכולה להיות קשה בקרב חלק מהמשתמשים לראשונה במשקפי מולטיפוקל. אין ספק שלמוח לוקח זמן רב ללמוד להשתמש במשקפיים בצורה טובה ויעילה. ההיכרות עם הזוויות השונות, טווח הראייה וניצול כל חלק מהמשקפיים בצורה יפה הוא דבר שלוקח זמן ויש להתרגל אליו. ככל שהעדשות מתקדמות יותר כך ההסתגלות מהירה יותר.
בנוסף, המעבר בין ראייה לטווח רחוק לבין קריאה מקרוב לעיתים אינו חלק ולעיתים גורם לכאבי ראש ואף לסחרחורות. משום כך, לוקח לאנשים רבים תקופת הסתגלות לעדשות החדשות, אך לאחר שמתרגלים לזוויות המבט הנדרשות וליכולות המשקפיים, התחושה היא "חבל שלא חשבנו על זה קודם"
מעבר לכך, כדי שהתאמת עדשות ומשקפי מולטיפוקל תהיה אופטימלית,  צריך האופטומטריסט לבדוק היטב עם המטופל מהו סגנון החיים שלו, בהקשר של ראיה. יש לבדוק האם מדובר בנהג מקצועי שמבלה זמן רב על הכביש, האם מדובר בפקיד שעובד מול המחשב במשך שעות ארוכות, האם הראיה מקרוב נדרשת רק לפעולות בודדות ונדירות או באופן ניכר וממושך.
בסופה של הבדיקה יוזמנו זוג משקפיים שיהיו מתאימים בהתאם לצרכים המסוימים של הנבדק, תוך התאמה למבנה הפנים והאישונים

כמה זה עולה לי?
משקפי מולטיפוקל ידועים במחירם הגבוה, הנובע מאיכות העדשות המתקדמת והגימור המעולה. עדשות זולות יותר הן בפיתוח פחות מתקדם ולכן ההסתגלות להן ממשוכת וקשה יותר. על מנת להשיג מעבר חלק בין העדשות, יש צורך במשקפיים בעלות גימור מושלם, ועל כן לא להתפשר על איכות העדשות.
נכון הוא הדבר, כי משקפי מוליטיפוקל  גבוהים לעיתים בהרבה ממחירן של שני זוגות משקפיים
אך יחד עם זאת, מדובר במשקפיים איכותיים המקנים איכות חיים ונוחות למשתמש בהם.

באופטיקה CLC תוכל לפגוש ולהתייעץ עם האופטומטריסטים המומחים באבחון הצורך במשקפי מולטיפוקל. יחד תמצאו את המשקפיים בעלי העדשות האיכותיות, האופנתיות והמתאימות ביותר לצרכיך, במחיר הוגן וללא פשרות.
היכנס עוד היום ושפר את איכות חייך.

כתובתנו: קרן היסוד 2, רעננה
טלפון: 09-7426263
clinic@clc-optic.com
 
דילוג לתוכן