לבן יותר מחיוורון

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print

לבקנות היא מחלה גנטית שגורמת לחוסר של פיגמנטציה בשיער, בעור ובעיניים.
היעדר הפיגמנט מלנין בעור ובשיער מעלה את הסיכון לכוויות כתוצאה מחשיפה לשמש, וכן לסרטן העור, אולם הלקות המשמעותית, הפוגעת באיכות חיי הלבקנים היא הלקות בראיה. מאפייני הפגיעה בראיה כוללים: חוסר פיגמנט בקשתית וברשתית סנוור משמעותי באור חזק, ריצוד, פזילה, ירידה בחדות הראיה, צורך במשקפיים מגיל צעיר, חוסר התפתחות מרכז הראיה והצלבה לא נכונה של עצב הראיה למרכז הראיה במוח מעבר ללקויות הראיה שציינו, הלבקנים בריאים בעלי אינטליגנציה נורמאלית, תוחלת חיים נורמאלית, והלקות העינית יציבה מלידה ולרוב נשארת יציבה ואינה מדרדרתהדעה הרווחת היא  כי לבקנים הינם בעלי שיער לבן ועיניים אדומות. הדבר אינו מדויק.  ללבקנים לרוב עור ורוד וחיוור ועיניים כחולות בהירות מאוד, למרות שישנם גם לבקנים בעלי עיניים אדומות-ורדרדות.

ישנם שני סוגים של לבקנות עיקריים המוכרים למדע:
OCA – A1 – הצורה החמורה יותר שבאה לידי ביטוי בשיער לבן לגמרי, עיניים מאוד שקופות, חוסר מוחלט של יכולת להשתזף, ריצודים של העיניים שאינם נשלטים ופגיעה קשה בראייה.
OCA-B1 – הצורה הפחות חמורה שבאה לידי ביטוי בשיער שהולך ומצהיב עם השנים ובעיניים שהולכות ונהיות ירוקות או אפילו חומות עם השנים. החולים מסוגלים להשתזף מעט וריצודי עיניים בלתי נשלטים חמורים הרבה  פחות. הפגיעה בראייה הרבה פחות קשה

לא קיים טיפול למנוע את הלבקנות והוא  מבוסס בעיקר על שיקום הראיה, ומתחיל באבחנה מוקדמת קרוב ככל הניתן ללידה. השיקום כולל: מתן משקפיים לפי הצורך בגיל צעיר, טיפול ניתוחי אפשרי להפחתת הריצוד ולתיקון הפזילה, ועדשות מגע צבעוניות המפחיתות את הסנוור. התחלת הטיפול בגיל צעיר מאפשרת שיקום וראיה מיטביים. מגיל 4-5 שנים ניתן להתאים עזרי ראיה להגדלת התמונה הכוללים מגדלות לקרוב, משקפיים טלסקופיות למרחק, תוכנות הגדלה למחשב ועזרים נוספים.

כיום, ניתן לשפר משמעותית  את איכות החיים של הלבקנים, עוד מגיל צעיר.
ישנן עדשות מגע עם פתח אישון צר המונע סנוור, לאלה הסובלים גם מתחושת סנוור וגם מריצוד של העיניים ,דבר הפוגע בחדות ראייתם.  בעזרת עדשות מגע קוסמטיות, ניתן להתאים עדשות מגע האוטמות כמעט לחלוטין, ובכך מפחיתות את הסנוור ומשפרות את מידת הריצוד שלהן.

 

כיום, ניתן להתאים עדשות מגע מיוחדות באופן אישי במיוחד לילדים לבקנים, לפי גודל העין והאישון. העדשות מיוצרות בהזמנה אישית לפי נתוני המשתמש והייחוד שלהן הוא בכך שרק מרכזן פתוח. כלומר, בעזרת העדשות הללו רק החלק של האישון חשוף לאור. בכך הוא הצליח להשיג שתי תוצאות בו זמנית: צמצום כמות האור החודרת לרשתית והפחתת העיוות והטשטוש בעין.
השיפור הוא מיידי והתוצאות מדהימות. הראיה של הילדים המשתמשים בעדשות קוסמטיות השתפרה באופן כל כך משמעותי, ומאפשר להם לקרוא מהלוח ללא עזרים נלווים. גם תנועות העיניים האופייניות פחתו באופן כמעט מלא והתייצבו.
 
באופטיקה CLC  תוכל להתייעץ עם האופטומטריסטים שלנו, בכל הנוגע לעזרי ראיה ללבקנים ולהזמין את העדשות הקוסמטיות באופן אישי, על מנת  להבטיח הטבה משמעותית בראיה ובריצוד העיניים ובכך לשפר את איכות החיים.

אנחנו מחכים לכם:
כתובתנו: קרן היסוד 2, רעננה
טלפון: 09-7426263
clinic@clc-optic.com

דילוג לתוכן