עדשות מגע יומיות בסיליקון היידרוג'ל

בשוק קיים מגוון רחב של עדשות מגע מסוגים שונים, ועדשות המגע נבדלות אלה מאלה בחומר שממנו הן עשויות, במידת הקושיות של העדשה, במשך הזמן שבו ניתן להשתמש בעדשה ובטכנולוגיות שונות המיושמות בה.

תחום עדשות המגע ממשיך להתפתח עם שימוש בחומרים חדשים ובטכנולוגיות חדשות, ועדשות יומיות מסוג סיליקון הידרוג’ל נחשבות לפיתוח חדש עם יתרונות רבים. כדי להבין את יתרונות עדשות מגע סיליקון הידרוג’ל, נסקור בקצרה את המאפיינים השונים של סוגי עדשות המגע.

הסוגים השונים של עדשות המגע

העדשות  המגע נחלקות לסוגים נעשית בראש ובראשונה על פי משך חייהן ועל פי חומר הגלם ממנו הן מיוצרות. 

 החלוקה העיקרית היא לעדשות קשות ורכות

  • עדשות קשות מיועדות לשימוש של שנה עד שנתיים ודורשות טיפול שוטף לאורך התקופה. עדשות קשות אפשר להתאים למצבים מורכבים יותר מעדשות רכות ומכאן יתרונן. חסרונן בקשיות החומר, המורגש יותר בעין עד תום ההסתגלות להן. עדשות אלה גם עלולות לפול מהעין במקרים מסוימים.
  • עדשות רכות עשויות מהידרוג’ל בשילוב עם חומרים שונים. הן בעלות יכולת לספיגת נוזלים בטווחים משתנים, 38-78% ספיגת הנוזלים גורמת לרכות החומר ובכך מקילה את ההסתגלות אליהן ויש לכך גם השפעה על עבירות חמצן. עדשות רכות מגיעות במשך שימוש משתנה, מעדשות יומיות ועד עדשות שנתיות. עדשת אלה נחשבות לנוחות יותר, מתאימות גם לאורח חיים אינטנסיבי אך לא תמיד נותנות מענה לבעיות ראייה מורכבות..
  • חלוקה על פי משך השימוש תחת קטגוריה זו נכללות רק עדשות רכות. אורך השימוש מתחיל עדשות יומיות הטובות לשימוש ליום אחד,קימות גם עדשות שבועיות, חודשיות, תלת חודשיות, חצי שנתיות ושנתיות. העדשות היומיות לא דורשות טיפול והן דקות במיוחד. הן מתאימות לבעלי עיניים רגישות במיוחד, ניתן לרחוץ איתן בים או בבריכה ולהשליכן לאחר מכן. והן אידיאליות עבור מי שמעונין להשתמש בעדשות רק מדי פעם. עדשות תקופתיות אחרות דורשות טיפול ויש להקפיד ולהחליף אותן לאחר התקופה המצוינת בהוראות..

                                Related image

 

עדשות יומיות סיליקון הידרוג’ל: איזון בין עבירות חמצן לכמות נוזלים

 

מידת הנוחות של עדשות מגע תלויה בשני גורמים: שמירה על נוזלים בכמות טובה בעין ועבירות חמצן גבוהה.

עם זאת, לא תמיד שתי התכונות משתלבות זו עם זו. כאשר עדשות רכות היו עשויות הידרוג’ל בלבד, ספיגת הנוזלים בהן הייתה גבוהה מאוד, מה שגרם לעבירות נמוכה של חמצן ואפשרות לסבול מהיפוקסיה:חוסר חמצן. שינוי שנעשה בהרכב החומרים הביא לכך שעל אף כמות הנוזלים הגבוהה מתאפשר יותר מעבר חמצן, אך שינוי זה יצר בעיה אחרת: יובש בעין שנגרם בעקבות אידוי נוזלים מהעדשה ו”השלמת” הנוזלים הנדרשים מהלחלוחית הטבעית של העין..

כל זאת – היה עד פיתוח עדשות הסיליקון הידרוג’ל. עדשות אלה ניחנות בשילוב שתי התכונות היוצרות תחושה נוחה בעין: עבירות חמצן גבוהה וגם שמירה על כמות נוזלים מתאימה. הסיליקון הוא חומר בעל עבירות החמצן גבוהה, ויחד עם זאת העדשה מכילה אחוז מים נמוך כך שלא נוצר מצב של אידוי יתר.

עדשות יומיות העשויות סיליקון הידרוג’ל הן פיתוח חדש המאפשר ליהנות מכל היתרונות שיש לעדשות היומיות – אין צורך בטיפול, העדשות דקות ומתאימות לכל סוגי הפעילויות, וזאת יחד עם כל היתרונות של עדשות סיליקון הידרוג’ל, הבולטות באיזון האידיאלי בין עבירות חמצן לבין אחוז הנוזלים שדורשת העדשה.

להתאים את העדשה הטובה ביותר: רק אצל מומחה

אומנם עדשות מגע יומיות סיליקון הידרוג’ל הן הטובות ביותר בקרב העדשות היומיות, אך עם זאת, לפני שלוקחים אותן אוטומטית מהמדף, חשוב להיבדק קודם כול אצל אופטומטריסט מומחה בהתאמת עדשות מגע..

רק אופטומטריסט מומחה מכיר את כלמיגוון העדשות היטב וידע להתאים את העדשות המתאימות ביותר לעיניים המסוימות. בהתאמת עדשות יש לקחת בחשבון תכונות נוספות של העין, למשל אם יש צילינדר, אם יש צורך במולטיפוקל, אם פני העין מצריכים שימוש בעדשות מגע סקלרליות, אם יש חשד למחלת עיניים הדורשת התאמת עדשות מיוחדות ועוד. את כל אלה יכול לגלות רק אופטומטריסט שלמד לימוד אופטומטריה מלאים רצוי תואר שני, ושיש ברשותו כל המכשור המתאים לכך..

זקוקים לעדשות מגע? מתלבטים אם לרכוש עדשות מגע יומיות סיליקון הידרוג’ל? נשמח לעזור: פשוט קבעו תור לאבחון מעמיק, שיתאים לכם את העדשות שמתאימות לצרכים הספציפיים שלכם

דילוג לתוכן